1. Identificação | |
Tipo de Referência | Artigo em Revista Científica (Journal Article) |
Site | mtc-m21c.sid.inpe.br |
Código do Detentor | isadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S |
Identificador | 8JMKD3MGP3W34R/43H2FB2 |
Repositório | sid.inpe.br/mtc-m21c/2020/11.03.12.27 (acesso restrito) |
Última Atualização | 2020:11.03.12.27.16 (UTC) simone |
Repositório de Metadados | sid.inpe.br/mtc-m21c/2020/11.03.12.27.16 |
Última Atualização dos Metadados | 2022:01.04.01.35.31 (UTC) administrator |
DOI | 10.1007/s11069-020-04274-4 |
ISSN | 0921-030X |
Chave de Citação | MarcheziniLond:2020:WhChTe |
Título | Looking to future perceptions about climate change in Brazil: what children’s teachers think, learn and teach about? |
Ano | 2020 |
Mês | Nov. |
Data de Acesso | 10 maio 2024 |
Tipo de Trabalho | journal article |
Tipo Secundário | PRE PI |
Número de Arquivos | 1 |
Tamanho | 728 KiB |
|
2. Contextualização | |
Autor | 1 Marchezini, Victor 2 Londe, Luciana R. |
ORCID | 1 2 0000-0002-6494-0486 |
Grupo | 1 CST-CST-SESPG-INPE-MCTIC-GOV-BR |
Afiliação | 1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE) 2 Centro Nacional de Monitoramento e Alertas de Desastres Naturais (CEMADEN) |
Endereço de e-Mail do Autor | 1 victor.marchezini@cemaden.gov.br 2 luciana.londe@cemaden.gov.br |
Revista | Natural Hazards |
Volume | 104 |
Páginas | 2325-2337 |
Nota Secundária | A1_ENGENHARIAS_I A2_GEOGRAFIA A2_CIÊNCIAS_AGRÁRIAS_I B1_INTERDISCIPLINAR B1_GEOCIÊNCIAS |
Histórico (UTC) | 2020-11-03 12:27:16 :: simone -> administrator :: 2020-11-03 12:27:17 :: administrator -> simone :: 2020 2020-11-03 12:27:29 :: simone -> administrator :: 2020 2022-01-04 01:35:31 :: administrator -> simone :: 2020 |
|
3. Conteúdo e estrutura | |
É a matriz ou uma cópia? | é a matriz |
Estágio do Conteúdo | concluido |
Transferível | 1 |
Tipo do Conteúdo | External Contribution |
Tipo de Versão | publisher |
Palavras-Chave | Climate change · Global environmental changes · Education · Social dimension · Environmental perception · Youth |
Resumo | The social and human sciences have had a minor role in the studies of climate change. There remains a signifcant gap in our knowledge and understanding of the many facets of this theme. The educational sector has been neglected in the climate change scientifc debate, although it is acknowledged as a key sector. This article aims to understand how teachers are dealing with the climate change topic: what they think, learn and teach about it. It is focused on teachers at elementary schools (614 years old) in São José dos Campos, São Paulo State, Brazil. This type of social research is important for developing countries such as Brazil, where the sociological research on climate change is emergent. The identifcation of teachers perceptions on climate change is an important step in fnding ways to listen to and engage with them in the formulation of climate change adaptation plans, especially because they will be among the people responsible for preparing the younger generations of citizens. The survey of teachers knowledge and perception about climate change provides two main approaches: (1) It supports better planning of future school activities, training, and updating knowledge and (2) It suggests how children are being prepared to understand and deal with this contemporary problem of climate change. |
Área | CST |
Arranjo | urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção pgr ATUAIS > CST > Looking to future... |
Conteúdo da Pasta doc | acessar |
Conteúdo da Pasta source | não têm arquivos |
Conteúdo da Pasta agreement | |
|
4. Condições de acesso e uso | |
Idioma | en |
Arquivo Alvo | Marchezini-Looking.pdf |
Grupo de Usuários | simone |
Grupo de Leitores | administrator simone |
Visibilidade | shown |
Política de Arquivamento | denypublisher denyfinaldraft12 |
Permissão de Leitura | deny from all and allow from 150.163 |
Permissão de Atualização | não transferida |
|
5. Fontes relacionadas | |
Unidades Imediatamente Superiores | 8JMKD3MGPCW/449U4PL |
Divulgação | WEBSCI |
Acervo Hospedeiro | urlib.net/www/2017/11.22.19.04 |
|
6. Notas | |
Campos Vazios | alternatejournal archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes number parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype url |
|
7. Controle da descrição | |
e-Mail (login) | simone |
atualizar | |
|